NEW ZEALAND II

Bangun tidur jam 5.30 pagi utk menunaikan solat subuh.  Saya dan kakak mengambil masa sebelum check out dengan mengambil gambar di sekitar hotel kami menginap.
Kami kemudian ke lapangan terbang Auckland untuk ke Queenstown. Check In jam 10.00 pagi menggunakan khidmat kapal terbang Jetstar.  Sebelum itu sempat kami minum  hot chocholate lagi.  Sedap rasanya berbanding semalam. Harganya mahal sedikit iaitu NZD4.80.

Kami menaiki Jetstar.  Kami dihidangkan minuman dan saya memilih hot chocolate bersama blueberry muffin.  Hot chocolate ternyata lagi sedap.  Peramugari nya berbangsa Maori dan bertubuh gempal.  Satu yang menarik perhatian saya adalah ia berkaca mata.

Sesekali saya melihat keluar jendela dan melihat keindahan awan.  Di sini saya dapati tiada lagi tompokan awan.  Didapati awan terbahagi kepada dua garisan.   Satu berkelompok dan terdapat satu garisan awan yang panjang membahagikan kawasan kepada awan yang sekata, tiada tompokan.

Makin hampir ke destinasi mula kelihatan banjaran gunung.  Kami tiba di Queenstown Airport jam 11 lebih pagi.  Airportnya kecil seperti airport Kuantan. Di sini kami tidak perlu melalui kastam dan imigresen.

Anggota rombongan yang lain sebok menguruskan kenderaan untuk disewa selama beberapa hari kami di,sini.  Saya dan kakak mengambil gambar lagi.

Sepanjang perjalanan ke tempat penginapan saya dapati pokok pelbagai warna. Kelihatan tasik yang luas dengan deretan bangunan mengadap ke tasik.

Setibanya di tempat penginapan kami THE GLEBE APARTMENT AND PENTHOUSES kami terus check in. Semuanya lengkap dua bilik tidur, dapur, mesin pengering pinggan,mangkuk, mesin basuh,dan pengering , pinggan mangkuk, periuk, gelas, cawan, microwave dan electric oven turut disediakan.
Di bilik air turut disediakan pemanas towel dan pengering lantai bilik air letrik.

Selesai urusan check in kami berjalan kaki ke bandar untuk mengisi perut yang mula berkeroncong.  Dalam hujan renyai suhu 11 Celsius..  Deretan,derai menjual baju sejuk.  Banyak kedai makan tutup.  Akhirnya kami memilih Eric Fishnchips yang menjual dalam kabin.  Sudah tentu fish n chip dan sotong goreng (walau pun sotong ni besar tapi lembut sangat) menjadi pilihan kami.  Jangan terkejut fries banana pun ads tapi ditabur dengan cinnamon.  Selesai makan kami balik ke penginapan.

Menjelang malam,  ada yang menggoreng sayur, menggoreng telor dan memasak
sardin. Hem best juga makan nasi panas-panas.

Sila ikuti sambungan siri ini New ZEALAND III

Popular posts from this blog